Presentation
Min passion och engagemang för bemötande startade när jag arbetade som specialpedagog, under nittiotalet. Jag observerade olikheterna i mötet; hur mina kollegor och jag inte alltid nådde fram till kontakt och samförstånd i mötet med barnet eller föräldern vi hade framför oss. Frågorna väcktes i hur vi påverkar varandra och hur vi medvetet kan gå varandra tillmötes. Sedan dess har jag studerat neurovetenskap och forskningen om vår perception samt haft förmånen att fortsätta mina observationer i de verksamheter jag arbetat/arbetar i.
En annan viktig del som påverkat utvecklandet av det Medvetna Bemötandet är att jag efter en plötslig sjukdom och nära döden upplevelse i början på nittiotalet vaknade upp till ett helt nytt sätt att se på livet. Även mitt samarbete med tibetanska buddhistmunkar sedan 12 år tillbaka har utvecklat både mig och metoden, deras djupa kunskap om närvaro och våra känslotillstånd har gett mig många fler perspektiv och insikter.
Mina formella utbildningar ser ut som nedan:
KBT för specialpedagoger
Specialpedagog
Mellanstadielärare
